Vpis v 1. razred, za šolsko leto 2025/2026
Vpis bodočih prvošolcev bo v ponedeljek, 24. februarja 2025,
od 7.30 do 11.00 in od 13.00 do 16.00,
v prostorih OŠ Milana Majcna Šentjanž.
Na podlagi 45. člena Zakona o osnovni šoli morajo starši v 1. razred OŠ vpisati otroke, ki bodo v koledarskem letu, v katerem bodo začeli obiskovati šolo, dopolnili starost 6 let. Starši, katerih otroci imajo prijavljeno stalno ali začasno prebivališče v okolišu naše šole, na dom prejmejo vabilo za vpis. Za šolsko leto 2025/2026 bomo vpisovali otroke, ki so rojeni leta 2019. Starši imajo pravico vpisati otroka v osnovno šolo v šolskem okolišu, v katerem otrok stalno oziroma začasno prebiva.
Ministrstvo pristojno za šolstvo si pridobi podatke o šoloobveznih otrocih iz registra stalnega prebivalstva in razvida začasnega prebivališča ter podatke posreduje šoli.
V drugo osnovno šolo lahko starši vpišejo otroka, če ta šola s tem soglaša.
Postopek prepisa v drugo šolo je določen v 6. členu uredbe o merilih za oblikovanje javne mreže osnovnih šol.
V primeru, da starši želijo otroka vpisati na drugo šolo (v drugem šolskem okolišu):
- morajo OBVEZNO vpisati otroka na šoli njegovega šolskega okoliša,
- na izbrano šolo (najkasneje v 14 dneh po izteku roka za vpis) pa nasloviti pisno vlogo, v kateri navedejo razloge za prepis.
Postopek odložitve šolanja
Na podlagi 45. člena Zakona o osnovni šoli se otroku lahko začetek šolanja na predlog staršev, zdravstvene službe oziroma na podlagi odločbe o usmeritvi odloži za eno leto, če se ugotovi, da otrok ni pripravljen za vstop v šolo.
Ob vpisu otroka v osnovno šolo se lahko na željo staršev ugotavlja pripravljenost otroka za vstop v šolo. Če starši predlagajo odložitev šolanja, ker menijo, da njihov otrok ni pripravljen za vstop v šolo, oziroma če odložitev šolanja predlaga zdravstvena služba, je ugotavljanje pripravljenosti otroka za vstop v šolo obvezno.
Starši, ki želite, da se otroku odloži šolanje, morate otroka najprej vpisati v 1. razred, nato pa do konca meseca februarja nasloviti pisno vlogo za odložitev začetka šolanja, na podlagi katere stečejo vsi postopki za ugotavljanje pripravljenosti otroka na vstop v šolo. O vlogi bo odločala komisija v sestavi šolske zdravnice, svetovalne delavke in učiteljice ali vzgojiteljice. Starši boste o odločitvi do konca meseca maja obveščeni z odločbo.
Če je vaš otrok že obravnavan pri psihologu, logopedu ali je kako drugače obravnavan v zunanjih institucijah, prosimo, da nas o tem ob vpisu obvestite. Le tako bomo lahko otroku ustrezno pomagali že na začetku njegovega šolanja.
Uporaba eAsistenta kot načina sporazumevanja med šolo in starši
Dobra komunikacija staršev in šole je ključnega pomena. Poleg osebne komunikacije, ki poteka v okviru govorilnih ur in roditeljskih sestankov, na šoli uporabljamo tudi portal eAsistent, preko katerega poteka obveščanje staršev in različne prijave.
V procesu vpisa nam boste starši posredovali svoje kontaktne podatke, vključno z elektronsko pošto. Na podlagi tega boste prejeli varnostno kodo in povezavo do obrazca za potrditev podatkov, s čimer si boste zagotovili varno komuniciranje s šolo.
Priporočamo, da si omenjen dostop čim prej uredite.
Osnovni paket eAsistent zadostuje za potrebe osnovne komunikacije s šolo in je za starše brezplačen. Lahko pa se odločite za razširjen paket eAsistent PLUS, ki pa je plačljiv.